Vraag:
Bedenk en realiseer een marketingcommunicatie plan waarbij alle consumenten met interesse in voetbalschoenen- en kleding dit voetbalseizoen naar SPORT 2000 gaan om te shoppen.
Aanpak:
Om de doelgroep te duiden hebben we een segmentatie toegepast met de klant. Dit zijn primair vooral jongeren tussen de 18 en 28 jaar met interesse in voetbal en/of de sport beoefenen. Secondair zijn dit bijvoorbeeld moeders van kinderen die voetballen of vrouwen waarvan haar man de sport beoefent. Immers zijn vrouwen hierin een mogelijke decision maker en daarom dus relevant om te benaderen vanuit de campagne.
Vanuit hier hebben wij de customer journey richting aankoop van voetbalspullen van deze doelgroep onder de loep genomen. Op basis van al deze touchpoints hebben we communicatie ontwikkelt die vanuit zoveel mogelijk kanalen de boodschap verspreidt. Onze aanpak hierin was vooral “digital first” gezien deze doelgroep daar erg actief is, en voetbal content zich goed leent voor digitale communicatie.
Resultaat:
Door deze campagne hebben we SPORT 2000 en hun aanbod qua voetbal assortiment op de kaart gezet onder de doelgroep. De naamsbekendheid, online omzet en aantal winkel bezoekers is enorm gestegen door de vele impressies die de digitale middelen hebben gerealiseerd. Dit komt voort uit:
- 40.000 digitale folder raadplegingen in slechts 2 weken, met een gemiddelde leestijd van een minuut.
- 8.000 aantoonbaar extra winkel bezoekers gegenereerd met de Footfall campagne, dit zijn mensen vanuit de doelgroep verspreid over alle 80 winkels door NL. Deze mensen zijn dus met een directe koop intentie naar de dichtstbijzijnde winkel gegaan om voetbalspullen te kopen.
- Bewezen marktaandeel vergroot van SPORT 2000 op het gebied van voetbal in 2020 door alle marketing inspanningen.
Bekijk de online folder