Strategy en Insight

Trend research
De Retailmarkt wordt als geen ander geconfronteerd met digitale disruptie. De transformatie raakt de hele industrie, waarbij een consistente klantervaring (CX) het nieuwe strijdtoneel is. Succesvolle retailers versterken hun leidende positie door de klantervaring te innoveren, in plaats van zich alleen maar te richten op het stimuleren van verkoopcijfers. Om te overleven, verleggen retailmerken de fysieke grenzen met investeringen in opkomende technologieën. Technieken zoals Internet of Things, Robotic Process Automation en AI. Met als doel de hele consumentenreis opnieuw uit te vinden. Bij Giesbers Retail blijven we ons continu verdiepen in deze trends.

Retail strategie
Focus op de reis, niet op de bestemming! Dat is waar wij in geloven. Retail Marketing gaat niet langer over een merk, de producten of services, het gaat om je klanten. Die klanten zijn voortdurend met je in contact. Nog belangrijker: met elke stap van hun reis, vertellen ze je wat ze willen. Dat vraagt om een structurele ‘always on’ strategie waarbij klantgerichte ervaringen de basis vormen. Om succesvol te zijn, moet je anticiperen op de behoeften van je klanten. Dus campagnes plannen die je direct kunt uitvoeren wanneer de tijd rijp is. Wanneer je de juiste ervaringen levert, kun je verhoogde interactie, meer aankopen, en meer enthousiaste merkambassadeurs verwachten. Met onze kennis van retail zetten wij jouw vraagstuk om naar een intelligente 360 graden strategie. voor elke customer journey en voor elk touchpoint. En zo gaat jouw organisatie voorbereid op reis en ben je klaar voor de komende jaren in deze steeds veranderende markt.

Digital strategie
Drieëntachtig procent van alle online shoppers is niet van plan iets te kopen wanneer ze voor het eerst de website van een retailer bezoeken. Online shoppers kijken eerst naar de beleving. Een aankoop doen is daarbij een tweede stap. Een relevante onlinestrategie met inspirerende content en verrassende ervaringen is dus van het grootste belang. Het stelt je als retailer in staat om duurzame relaties met je klanten op te bouwen en onderdeel te worden van hun dagelijkse realiteit. Onze online strategen en content marketeers werken hand in hand om uw merk ook online relevant te houden.

CX Strategie
Je klanten hebben het druk. Ze zijn altijd onderweg. Er wordt continu gewisseld van apparaat en kanaal om op een makkelijke manier precies te krijgen wat ze willen, op het moment dat ze dat willen. Zo begint je klant bijvoorbeeld tijdens de lunch met shoppen op een laptop, om vervolgens pas ‘s avonds thuis af te rekenen, op een tablet. Klanten willen een relevante en persoonlijke ervaring. Dit betekent dat je als marketeer altijd consistente, gepersonaliseerde ervaringen moet leveren. Als shoppers bijvoorbeeld een productvergelijking bekijken, moeten daaropvolgende e-mails, mobiele notificaties en webpagina’s dat weten. Het gesprek moet worden opgepakt waar ze in hun reis zijn. Dit is de Customer Experience. En deze is onmisbaar in een gedegen strategie voor elke succesvolle retailer.

Content Marketing strategie
Met gepersonaliseerde ervaringen maak je als retailer het verschil. Giesbers Retail verzorgt al meer dan 50 jaar onvergetelijke content voor alle denkbare touchpoints. Met behulp van een scherpe content marketing strategie leveren we ervaringen die relevant zijn voor de persoonlijke behoeften van je klanten. In elke stap van hun reis, de customer journey. Consistentie is daarbij belangrijk en dus is de strategie de basis voor alle content die we creëren. Nooit zomaar op onderbuik gevoel, maar het liefst gebaseerd op klantdata.

Neem contact met ons op

Laten we samen gaan sparren en van shoppen een beleving maken. Ons team staat klaar om al je vragen te beantwoorden.

Contact opnemen