Marketing Automation & Data

Marketingcampagne management
Al vele jaren is Giesbers Retail dé content partner voor toonaangevende retailers. Het is dan ook niet vreemd dat we, samen met onze klanten, meer en meer in de richting van geautomatiseerde marketing en content management tools bewegen. Niet alleen om onze eigen processen snel, efficiënt en relevant te houden, maar zo helpen we ook onze klanten hun marketingafdeling te optimaliseren, silo’s af te breken, de time-to-market te verkorten en misschien wel het belangrijkste: relevant te blijven voor de consument van nu. Samenwerken, creativiteit en productiviteit gaan hierbij hand in hand.

Retailers moeten op exact het juiste moment met hun klanten in gesprek zijn. Het vinden van de doeltreffendste afbeeldingen, video’s, teksten en andere digitale content mag dus niet te lang duren. Met de tools van Giesbers Retail ben je in staat precies de juiste content mix te creëren, te organiseren, op te vragen en aan te leveren. Op deze manier bied je een persoonlijke ervaring. Op alle relevante touchpoints, zowel off- als online en instore. Op precies het juiste moment.

Data & Analytics
Data gedreven werken is niet meer weg te denken in het Retail landschap van nu. We leren onze klanten steeds beter kennen waardoor we nog gerichter kunnen communiceren. We hebben alle specialisten in huis die de enorme hoeveelheden data op de juiste manier weten uit te lezen. Vervolgens zetten we de data om in een actieplan voor de optimalisatie van de marketing kalender. We stellen de KPI’s handmatig op, onderzoeken de uitkomsten van campagnes en traceren de patronen van klik- en koopgedrag. Aan de hand daarvan formuleren we een optimalisatieadvies voor lopende campagnes. Tijdrovende werkzaamheden, maar van niet te onderschatten waarde.

Onze data-analisten zijn meteen ook retail specialisten. We begrijpen de markt als geen ander. We kunnen je helpen de benodigde tools te selecteren en te implementeren. We kunnen de marketingafdeling trainen om de tools optimaal te benutten. En waar nodig assisteren we bij het opstellen van optimalisatie doelstellingen, A/B testen en doelgroepsegmentering. En zo creëren we samen, op basis van data, relevante content.

AI-toepassingen
Tot op de dag van vandaag worden data en analytics veelal ingericht op basis van handmatig ingestelde doelen en analyses. Maar nieuwe tools bieden ons de mogelijkheid bepaalde handelingen en activiteiten in kaart te brengen zonder dat we daarbij zelf aan de knoppen hoeven te zitten. Deze AI-gestuurde analytics geven ons nog meer inzicht over succes- en verliesfactoren van alle marketinguitingen waardoor we sneller in staat zijn om hierop te anticiperen. Het uitlezen van Big Data wordt computergestuurd. Ook is het mogelijk om automatisch doelgroepen te segmenteren. Met als uiteindelijk doel acties op te kunnen tuigen voor relevante 1-op-1 communicatie op grote schaal. Smart content, daar hebben we het dan over. We verdiepen ons dagelijks in deze vernieuwende toepassingen en adviseren je graag over de mogelijkheden.

Retail Marketingtools
Giesbers Retail bedenkt, ontwikkelt en implementeert geavanceerde marketingtools waarmee je als retail marketeer meer inzicht krijgt in de campagnes. Ons Omnichannel Dashboard is hier een succesvol voorbeeld van. De tool geeft een prachtig overzicht van een campagneperiode en de daarbij behorende touchpoints. Zowel off- als online. Het platform doorbreekt de silo-gedachte en koppelt alle interne afdelingen die uitingen produceren aan elkaar, net als de diverse leveranciers van deze content.

Neem contact met ons op

Laten we samen gaan sparren en van shoppen een beleving maken. Ons team staat klaar om al je vragen te beantwoorden.

Contact opnemen