Concept & Design

Campagnes
Als geen ander begrijpen we dat consumenten zich op diverse touchpoints oriënteren voor ze tot een aankoop over gaan. Met de aanhoudende groei van (digitale) touchpoints wordt het steeds complexer om ze te binden. Merkbeleving en impact spelen daarom een cruciale rol. Geen klant is hetzelfde en geen customer journey identiek. Een consistente look & feel van je retailmerk op alle mogelijke kanalen is daarom van groot belang. Onze strategen en creatieven staan garant voor 360 graden campagnes voor alle relevante kanalen (paid & owned). We weten de consumenten echt in het hart te raken. Jouw eigen onlinekanalen zijn hierbij een belangrijke schakel. Concept en digital design voor landingspages, apps en microsites vormen veelal het startpunt van elke campagne en ondersteunen de het hele verdere verloop van de campagne.

Actie marketing
Doelstellingen als het verhogen van traffic en conversie kunnen we dromen. Bij Giesbers Retail werken de beste actie marketing creatieven. Zij worden ondersteund door een team van ervaren vormgevers. Samen vertalen ze campagnes door naar alle mogelijke touchpoints die bijdragen aan het behalen van deze doelstellingen. Middelen zoals (online) folders, POS, webshops, email marketing, tag-ons en radiocommercials. Door onze slagkracht zijn we in staat snel en adequaat te schakelen en missen we geen deadlines. Ook al gaat het vaak om kortetermijndoelstellingen.

Instore communicatie
Uw belangrijkste verkoopkanaal is ook de belangrijkste plek voor klantbeleving. Instore communicatie is daarom onmisbaar in onze 360 graden aanpak. Signing, instore promoties, narrowcasting, visuals en displays spelen daarbij een belangrijke rol. Een consistente doorvertaling van alle touchpoints is daarbij leading. Ons beoogde resultaat: Het creëren van de ultieme klantbeleving.

Lokale marketing
Van massacommunicatie naar 1-op-1 marketing. Door de komst van data gedreven marketing is de versnelling ingezet. Een logisch gevolg van deze ontwikkeling is de omschakeling van landelijk communiceren naar lokale marketing. Als retailer wil je dichter bij je klant staan. Er ontstaat dus een verschuiving van landelijke campagnes naar lokale campagnes. Regionaal, en vaak zelfs plaatselijk. De winkel is een ontmoetingsplek geworden. Anonimiteit wordt intimiteit. Onze strategen en creatieven weten als geen ander hoe je op lokaal niveau campagnes op kunt bouwen. Niet alleen openingscampagnes voor een nieuwe winkel, maar juist ook lange termijn campagnes, lokale betrokkenheid, influencer marketing, social media inzet en relevante inhaakmomenten.

CRM & Loyalty
Data gedreven werken biedt ons oneindig veel mogelijkheden. Neem bijvoorbeeld een gedegen CRM-campagne. Samen met uw data zijn we in staat het resultaat van 1-op-1 marketingtools te verbeteren. Zoals nieuwsbrieven, email-campagnes, SMS en loyalty apps. We zien dat een data gedreven CRM aanpak tweerichtingsverkeer is geworden. De klant geeft ons informatie over dat wat zij graag willen zien. We spelen dankbaar in op deze informatie door de analyse van deze klantprofielen. Onze creatieven bedenken relevante concepten en creëren de bijbehorende content. Die content vertalen we vervolgens door via de juiste kanalen. We geven relevante product aanbevelingen, sturen event notificaties en bieden de juiste bij-verkopen. Met als resultaat: stijging van conversie en een sterkere merkbeleving. Want door de 1-op-1 aanpak word jouw retailmerk relevanter voor je klant.

Neem contact met ons op

Laten we samen gaan sparren en van shoppen een beleving maken. Ons team staat klaar om al je vragen te beantwoorden.

Contact opnemen