Win tijd met de optimale workflow!

Hoe ons Retail Ecoplatform jou daarbij kan helpen

We kunnen er niet omheen: de wereld om ons heen verandert razendsnel. Als retailer heb je hier dagelijks mee te maken. Voorwaarden om succesvol te zijn veranderen mee. Consumentenverwachtingen worden hoger. Naast meer gemak en snellere levering van producten, verwachten consumenten ook een meer gepersonaliseerde benadering wanneer het aankomt op communicatie. En zo gek is dat niet. Want zeg nou zelf: hoeveel mails, pushberichten en advertenties ontvang jij dagelijks op je mobiele telefoon?

Consumenten worden vandaag de dag overspoeld met enorme hoeveelheden berichten en informatie. Veel daarvan blijken ook nog eens niet relevant te zijn. Niet relevant kun je op verschillende manieren interpreteren. Zo kan het zijn dat je nog steeds advertenties krijgt van een paar schoenen waar je niet meer naar op zoek bent omdat je ze al inmiddels al hebt gekocht (verkeerd moment). Maar het kan ook zo zijn dat een boodschap niet overkomt omdat hij via het verkeerde kanaal wordt gecommuniceerd. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Retailers die voorop willen lopen moeten hun klanten op exact het juiste moment raken met relevante content via het juiste kanaal. En snelheid is daarbij van groot belang.

Het creëren, reviewen en publiceren van communicatiemiddelen mag dus niet te lang duren. Maar hoe pak je dit aan?

Daar hebben wij bij Giesbers Retail wat op bedacht. Ons Retail Ecoplatform brengt jouw workflow samen in één digitale omgeving waarin je gemakkelijk al je communicatie-uitingen beheert, visualiseert en publiceert. En dat brengt interessante voordelen met zich mee.

Optimaliseer je processen
Wereldwijd besteden kantoormedewerkers gemiddeld 69 dagen per jaar aan het uitvoeren van taken die eenvoudig geoptimaliseerd kunnen worden (bron). En dat is zonde! Het Retail Ecoplatform zorgt ervoor dat dit aantal flink wordt teruggedraaid door terugkerende marketing processen te automatiseren en samen te brengen onder één dak. Hierdoor je houd jij tijd over voor zaken die écht belangrijk zijn.

Verkort je time-to-market
Geautomatiseerde workflows kunnen je helpen om doelen sneller te bereiken. Doorbreek silo’s en werk samen met anderen vanuit één tool om designs te reviewen en feedback achter te laten. Distribueer je gecreëerde uitingen vervolgens met een druk op de knop naar verschillende kanalen zodat je je boodschap nóg krachtiger kunt overbrengen. Op deze manier kun je sneller inspelen op actualiteiten. Mooi weer op komst en snel die ene parasol op de homepage van je website of de voorkant van je folder? Geen probleem! Met het Retail Ecoplatform kun jij snel schakelen en zorg je ervoor dat je nét een stapje voor loopt op de rest.

Krijg inzicht in relevante klantdata
Terug naar toch wel het belangrijkste aspect van doeltreffende communicatie: relevante content.
Hoe kan het Retail Ecoplatform jou daarbij helpen? Doordat je al je communicatie-uitingen samenbrengt in één platform, krijg je ook gelijk inzicht in relevante klantdata aan de achterkant. En dat zorgt voor kansen! Door deze data te combineren met de customer journey kun je de veranderende behoeften van je klant in kaart brengen en toekomstige campagnes optimaliseren waardoor jij je klant op het juiste moment met de juiste content kunt raken. En dat is waar het tenslotte om draait.

Overtuigd van de voordelen van ons Retail Ecoplatform en klaar om een boost aan je workflow te geven? Doe de test en ontvang een persoonlijke terugkoppeling met nuttige inzichten met betrekking tot jouw workflow. Even bellen kan natuurlijk ook altijd. Onze collega’s vertellen je er graag meer over.

Lift me up