We kunnen er niet omheen: de wereld om ons heen verandert razendsnel. Als retailer heb je hier dagelijks mee te maken. Voorwaarden om succesvol te zijn veranderen mee. Consumentenverwachtingen worden hoger. Naast meer gemak en snellere levering van producten, verwachten consumenten ook een meer gepersonaliseerde benadering wanneer het aankomt op communicatie. En zo gek is dat niet. Want zeg nou zelf: hoeveel mails, pushberichten en advertenties ontvang jij dagelijks op je mobiele telefoon?
Consumenten worden vandaag de dag overspoeld met enorme hoeveelheden berichten en informatie. Veel daarvan blijken ook nog eens niet relevant te zijn. Niet relevant kun je op verschillende manieren interpreteren. Zo kan het zijn dat je nog steeds advertenties krijgt van een paar schoenen waar je niet meer naar op zoek bent omdat je ze al inmiddels al hebt gekocht (verkeerd moment). Maar het kan ook zo zijn dat een boodschap niet overkomt omdat hij via het verkeerde kanaal wordt gecommuniceerd. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen. Retailers die voorop willen lopen moeten hun klanten op exact het juiste moment raken met relevante content via het juiste kanaal. En snelheid is daarbij van groot belang.
Het creëren, reviewen en publiceren van communicatiemiddelen mag dus niet te lang duren. Maar hoe pak je dit aan?
Daar hebben wij bij Giesbers Retail wat op bedacht. Ons Retail Ecoplatform brengt jouw workflow samen in één digitale omgeving waarin je gemakkelijk al je communicatie-uitingen beheert, visualiseert en publiceert. En dat brengt interessante voordelen met zich mee.