Voorjaarsmagazine

Karwei

Challenge

De huis-aan-huisfolder staat onder druk. Steeds meer gemeenten zijn bezig met het invoeren van de ja-sticker. De kosten voor papier nemen alleen maar toe. Wil je de consument goed blijven bereiken, dan is een online folder essentieel. De vraag vanuit Karwei was dan ook; ontwikkel op basis van het print/offline voorjaarsmagazine een dynamische en digitale versie met extra aanbod, zonder het aantal pagina’s van de folder te verhogen.

Solution

Ok. Extra content dus. Wij gaan aan de slag met deze uitdaging: hoe houd je het aantal pagina’s gelijk en laat je tegelijkertijd een totaalaanbod (extra content) zien?
Dat doen we onder andere door het toevoegen van productcarrousels en producthotspots voor meer productinformatie. En het inladen van dynamische content in de vorm van gifjes en video’s.

Ook grijpen we de kans om nu een volledig mobiel grid te ontwikkelen, omdat het aantal mobiele gebruikers rond de 80% zit.

Bovendien voegen we extra interactieve elementen toe, voor extra inspiratie. We maken snelle koppelingen met Pinterest, voegen een audiotour toe en een scratchcard met winactie.

In samenwerking met Publitas is deze online folder vol inspiratie gepubliceerd en gedistribueerd.

Deliverables

https://magazine.karwei.nl/karwei-catalogue
Een inspiratief /dynamische digitaal magazine met actuele prijzen en voorraad door middel van gekoppelde feed, winactie en geïntegreerde audiotour.

Lift me up