Bike Totaal/Profile

| Merkbelofte & Campagnestrategie

Vraag:
Ontwikkel een nieuwe merkbelofte voor Bike Totaal

Oplossing:
Giesbers Retail creëerde een nieuwe merkbelofte waarmee Bike Totaal zich op een duidelijke manier onderscheidt van haar concurrenten. Het raakt de doelgroep in het hart, we creëren een lovebrand en geven het merk een gezicht.

Om de nieuwe belofte meteen kracht bij te zetten bedachten wij een 360 graden introductiecampagne met als titel:

Wij zijn er voor alle fietsers

Een prachtige tv-commercial mag natuurlijk niet ontbreken. Een commercial waarin de doelgroep zelf de hoofdrol speelt. Dus… een ode aan alle waaghalzen, feestgangers, doe-het-zelvers, papa’s, vroege vogels en kampioenen! Ode aan de fietsers! Deze is speciaal voor jullie!

Profile- Hetzelfde maar toch anders

Bike Totaal en Profile de Fietsspecialist richten zich grotendeels op dezelfde doelgroep, vanuit dezelfde formule. Maar toch met een eigen gezicht.

Vraag:
Hoe geven we deze merken een nog sterkere identiteit? Bike Totaal / Profile de Fietsspecialist stelde ons de vraag om na te denken over de campagnes voor het komende jaar. En over de opzet en invulling van de video-content strategie.

Oplossing:
Om een antwoord te kunnen geven op die vragen, hebben we de twee merken weer eens even naast elkaar gezet. De liefde voor fietsen staat bij beide merken centraal. Bij beiden gaat het om de verkoop van nieuwe fietsen, accessoires en over service & onderhoud. Alleen het perspectief waarin we de content presenteren is anders.

Bike Totaal:
Bij Bike Totaal communiceren we meer vanuit de fietser zelf. We appelleren aan de emotie van het fietsen op specifieke momenten, met de campagneregel: ‘Wij zijn er voor…’ 

Profile de Fietsspecialist:
Hier communiceren we meer vanuit de servicemonteur. Vanuit de Profile ondernemer en zijn personeel. Die alles weten van fietsen. Die zorgzaam en gepassioneerd zijn. ‘Ons advies voor..’

 

Op basis van deze uitgangspunten hebben we alle campagnebeelden geschoten voor Bike Totaal en Profile de Fietsspecialist. Voor extra lading van merk en assortiment van beide formules hebben we ook videocontent op locatie geschoten. Deze content -veelal merk gerelateerd- is ingezet op social media en narrowcasting in de winkels.

Neem contact met ons op

Laten we samen gaan sparren en van shoppen een beleving maken. Ons team staat klaar om al je vragen te beantwoorden.

Contact opnemen